Gyakori kérdések és válaszok

A leggyakrabban felmerülő kérdésekre itt azonnal választ kaphat

Célok

Az ekaer-feladas.hu célja, hogy az EKÁER rendszerhez könnyebb, kényelmesebb hozzáférést biztosítson.

Számos kényelmi funkciójának köszönhetőek a szállítmányok rögzítése pár kattintással megoldható. Sőt a szállítmány tételeit sem kell kézzel felrögzíteni, lehetőség van azt Excel (XLS, XLSX, CSV és ODF) fájlokból importálni.

Általános kérdések

Milyen platformon érhető el?

Az ekaer-feladas.hu egy platformfüggetlen, böngészőben használható, webes alkalmazáscsomag. Kompatibilis a leggyakoribb böngészők asztali és mobil változataival.

Részletes információ: Kompatibilis böngészők

Hol helyezkedik el a rendszer?

A webes alkalmazás beépül a NAV EKÁER rendszere és a felhasználó közé, a két szereplő között hidat képez: A felhasználó rögzíti EKÁER adatait, amelyet a NAV rendszeréhez szabványos illesztőfelületen (API) küld be az ekaer-feladas.hu úgy, hogy a magyarorszag.hu-s ügyfélkaput a felhasználóknak nem kell felkeresniük.

Milyen adatokat kell megadni?

A céges adatok (cégnév és adószám) mellett a NAV feltöltő felületéhez való azonosítókat kell csak megadnia.

Létezik-e adatvédelmi nyilatkozat?

A szolgáltatás adatvédelmi nyilatkozatát és szabályzatát az alábbi oldalon éri el: Adatvédelmi szabályzat

Létezik-e leírás a felhasználási feltételekről?

A szolgáltatás felhasználási feltételeit az alábbi oldalon érheti el: Felhasználási feltételek

Regisztráció

Ki tudom-e próbálni a rendszert?

Lehetőség van a regisztráció előtt a rendszer kényelmi szolgáltatásainak megismerésére. Teljes értékű DEMO változatban minden funkció kipróbálható, beleértve az alábbiakat:

  • új partner rögzítése
  • új szállítmány rögzítése
  • az EKÁER rendszerrel való kommunikáció (tesztrendszerbe történő valós beküldés!)
  • Excel import

DEMO ide kattintva is elérhető

Regisztrálhatok-e Facebook vagy Google fiókkal?

Az ekaer-feladas.hu közösségi platform abban az értelemben, hogy egy felhasználó egy vagy több céghez tud csatlakozni, egy cégben pedig egy vagy több felhasználó végezhet munkát. Ugyanakkor ez egy céges, bizalmas adatokat tároló rendszer, amely a szabadidős közösségi tevékenységektől (Google+, Facebook, Instagram) elkülönül. Emiatt önálló autentikációs, beléptető rendszere van. A Facebook és Google fiókok nem használhatóak.

Mi a regisztráció folyamata?

A belépő képernyőn válassza a regisztráció gombot, majd töltse ki a céges adatokat és a felhasználói fiók adatait. Ha a felhasználói fiók már létezik (az e-mail cím már regisztrálva van), úgy új felhasználói fiók nem jön létre. Ellenkező esetben az új felhasználó e-mailben kap értesítést a létrehozott jelszaváról.

A regisztráció után a rendszer azonnal használható. A bejelentkezés után a rendszer segít a legalapvetőbb beállításokban: cég címének beállítása, cég felvitele a partnertörzsbe és az EKÁER bejelentkezési információk kitöltése.

Regisztráció itt

Hogy rögzítek további felhasználókat?

A céges regisztrációhoz a cég úgynevezett adatgazdája (akinek kizárólagos joga van a cég adatainak módosításához) tud új felhasználót meghívni. Ha a meghívott felhasználó már rendelkezik felhasználói fiókkal, úgy csak a cég összekapcsolása történik meg. Egyéb esetben az új felhasználó e-mailben kap értesítést a létrehozott jelszaváról.

Hogy tudok több céget létrehozni?

A regisztrációs űrlap más cégre való, ismételt kitöltésével az új cég azonnal használhatóvá válik.

Hogy tudok több cégben dolgozni?

Vagy Ön hozott létre több céget vagy egy másik cég adatgazdája hívta meg Önt a rendszerébe. Mindkét esetben bejelentkezéskor az ABC rendben elöl lévő cégbe lép be a felhasználó, majd a felső menüsoron tud céget váltani.

Más cég nevében is dolgozhatok?

Amennyiben egy cég adatgazdája meghívta Önt a cégbe, engedélyt adott a belépésre, úgy Önnek jogosultsága van a cég nevében szállítmányokat rögzíteni.

Más cég nevében is regisztrálhatok?

Lehetőség van más cég nevében is regisztrálni. Például speditőr cégek több különböző ügyfelükhöz hozhatnak létre regisztrációkat. A cég nevében természetesen csak akkor tudnak hivatalos bejelentést tenni, ha a cég NAV-os felhasználónevét és jelszavát ismerik, azt az ügyfél a rendelkezésükre bocsátotta és a jelszót nem változtatta meg.

Excel feltöltés

Milyen Excel fájlokat importálhatok?

A rendszer a leggyakoribb, platformfüggetlen táblázatkezelő formátumokat képes olvasni: Microsoft Office XLS, XLSX, bármely CSV állomány, OpenOffice, LibreOffice Calc ODS állomány.

Próbálja ki saját Excel állományát a DEMO rendszerben ide kattintva

Egyedi Excel állomány is használható?

Az adatok feldolgozásában egy automatikus felismerő algoritmus segíti az ekaer-feladas.hu működését. Ha ez nem segít, egyedi megoldásaink segítségével tudunk adatimportáló megoldást nyújtani:

  • ha az Excel fájl fejléce nem az első sorban van vagy nincsenek oszlopnevek
  • ha XLSX, XLS állományai erősen formázottak vagy nem szabványosak
  • ha XML vagy TXT fájlokkal tud csak kommunikálni az Ön rendszere az ekaer-feladas.hu-val

Több Excel állományt is betölthetek?

A szállítmány tételeinek feltöltése több Excel állományból is elvégezhető, egymás után kell az állományokat feltölteni. A szállítmány tételek VTSZ szám szerint göngyölhetőek, egy sorba összevonhatóak.

Az import automatikus?

Az importáláshoz meg kell nyomni az Excel import gombot, majd ki kell választani a fájlt. A fájl az egérrel is a böngésző felületére húzható (drag and drop), a feltöltés ilyenkor is elindul.

Hogy állíthatom elő az Excel állományt?

Az Excel forrásállományok előállítása a felhasználó feladata. Ezt általában egy ügyviteli rendszer bizonylatadatainak Excel fájlba mentésével végezhetjük el.

Díjcsomagok

Milyen pénzügyi konstrukcióban használható?

Az ekaer-feladas.hu havidíjas, SaaS szolgáltatásként vehető igénybe. Az SaaS (Software as a Service) magában foglalja az alkalmazást, annak informatikai hátterét és ezek együttes, 7/24-ben történő üzemeltetését is.

Milyen csomagokból választhatok?

Háromféle havi díjas, előfizetéses csomag közül választhatunk, amelyek lefedik a mikro-, kis- és középvállalkozások bejelentési kötelezettségét.

Részletesebb információk: Árak

Mi történik, ha meghaladjuk a havi keretet?

A havi keretben foglalt szállítmány darabszámok és a havi elérhető keret megjelenik a főképernyőn, annak fogyása pontosan nyomon követhető. Ha ennek ellenére a havi maximum EKÁER feladást túllépjük, a rendszer nem áll le, automatikusan fellép egy magasabb csomagba.

Van-e éles próba időszak?

A DEMO felületen is lehetősége van kipróbálni a rendszert. Ugyanakkor az éles üzem a valódi próba.

Új céges regisztrációval a tárgy hónapban induló költségek nélkül, a díjcsomagnak megfelelő számú szállítmányt adhat fel az EKÁER-nek! Akár 30 napig szabadon kipróbálhatja a rendszert, az Excel feltöltést és a csapatmunkát. A tárgy hónapban nem küldünk díjbekérőt, a regisztrációval együtt egy díjfizetési türelmi idő veszi kezdetét.

Például: ha Ön 1-én regisztrál, akkor a hó végéig (30 napig) díjmentesen használhatja a rendszert. Ha 17-én regisztrált, akkor 13 napig tart a türelmi idő.

Hogy lehet/kell a díjat rendezni?

A díjfizetés minden esetben díjbekérőn valósul meg. Az e-mailben kiküldött díjbekérő kiegyenlítése után postai úton juttatjuk el Önhöz a számlát.

A mindenkori díjbekérőt előző hó 22-én állítjuk ki, így tárgy hó 1-ig a díj meg tud érkezni hozzánk. Cégünk további 8 nap türelmi időt ad az összeg kiegyenlítésére, ezzel a hétvégék és nyári szabadságolások idején is zökkenőmentes lehet a munka.

Ki lehet-e fizetni több hónapot előre?

A havi díjas szolgáltatások egyik jellemzője, hogy az üzleti kapcsolat folyamatos, minden hónapban beszélünk az ügyféllel, minden hónapban díjbekérőt küldünk és számlázunk. Azaz kapcsolatban maradunk. Ugyanakkor felmerülhet a hosszabb időszak kiegyenlítésének igénye is.

Ebben az esetben a havidíjat 3, 6 vagy 12 hónapra vetítve számlázzuk ki. A már kiszámlázott időszakra vonatkozóan az ügyfelet nem terheli egy esetleges havidíj emelkedés kockázata, és díjkedvezményben sem részesülhet.

A több hónap kiegyenlítését olyan cégeknek javasoljuk, akiknek a 8+8 nap kevés a számla kiegyenlítésére,
például külföldi anyavállalat vagy külsős pénzügyi osztály.

API = szoftveres kapcsolódás

Mi a célja?

Az API célja, hogy ügyviteli-, vállalatirányítási- és fuvarszervező szoftverekből adatok lehessen feladni az ekaer-feladas.hu webes alkalmazásba. Az Excel importnál még egyszerűbb és gyorsabb, ugyanakkor fejlesztést igénylő módszer az API-val csatlakozás.

Hogy kapcsolódhatok?

A webes felületen használt e-mail cím és jelszó segítségével kapcsolódhat az API-n keresztül a rendszerhez. Minden művelet a bejelentkezett felhasználó nevében fog történni.

Külön díjat kell érte fizetnem?

Az API-nak külön díja nincs, minden havi díjas előfizető részére rendelkezésre áll az API.

Ez a böngészőben fut?

Az API kommunikáció egy M2M (gép-gép közötti), jelen esetben S2S (szoftver-szoftver közötti) kommunikáció. Előre egyeztetett adatcsomagokkal beszélgetnek a szoftverek (ügyvitel -> ekaer-feladas.hu), akár másodpercenként többször is adatot cserélve.

Az API a beszélgetés mellett lehetővé teszi, hogy az éppen rögzített partnert és az éppen elmentett szállítmányt a felhasználó egy böngészőben azonnal lássa és a további műveleteket (rendszer beírás, feladás, lezárás) el tudja végezni.

Létezik fejlesztői leírás?

Kollégáink részletes szoftverfejlesztői leírást tettek közzé a demo.ekaer-feladas.hu/api/ oldalon. A szoftverfejlesztők munkáját részletes függvényleírások és példa adatok könnyítik meg, illetve fogalomtár segíti az eligazodást.

A éles rendszerhez is ilyen módon lehet kapcsolódni a https://gate.ekaer-feladas.hu/api/ címen.

Biztonság

Biztonságban vannak-e az adataim?

Az ekaer-feladas.hu esetében is már a tervezésekor törekedtünk a legmagasabb biztonsági követelmények betartására. Security-Enhanced Linux környezetben építettük ki a szervereket, azok támadás elleni védelmi rendszerét is folyamatosan monitorozzuk.

A szerverparkunk közös meghajtói is jelszóval védettek, de a különálló számítógépek saját tárterületei önálló titkosítással rendelkeznek. Amennyiben valaki fizikailag is hozzáférne a meghajtókhoz (amelyek közül a RAID-5 miatt szinte mindet el kell tulajdonítani), azt nem tudja üzembe helyezni a jelszó ismeret nélkül.

Biztonságosan utaznak-e az adataim?

2015 január végén, az indulás után nem sokkal telepítettük az SSL kulcsokat, amelyeket Magyarország első és legrégebbi minősített hitelesítés-szolgáltatójától kaptunk. Ügyfélkapunk (gate.ekaer-feladas.hu) csak a NetLock által hitelesített HTTPS kapcsolaton keresztül érhető el, a titkosítás nélküli HTTP kérések azonnal átirányításra kerülnek. A biztonságos kapcsolat ügyfeleink felé nem csak lehetőség, hanem követelmény.

Felhasználók automatikusan kilépnek?

Általában elegendő védelmet nyújtanak a modern böngészők munkamenet kezelői. Típustól függően az aktuális fül bezárásakor vagy a böngészőből való kilépéskor a felhasználói belépések érvényüket vesztik.

A böngészők ezen képességei mellett az üzleti alkalmazások nagyobb figyelmet követelnek. Cégünk biztonsági sztenderdjeinek megfelelően a webes munkamenetek (session) az utolsó tevékenység után 30 perccel automatikusan lejárnak. Ha nem történik felhasználói beavatkozás, kattintás, akkor a rendszer a felhasználót kilépteti.

Ugyanez történik akkor is, ha a felhasználó belép máshonnan. A korábbi, nyitva hagyott munkamenet megszüntetésre kerül, a következő kattintásnál a felhasználót újbóli bejelentkezésre kötelezi a rendszer.

Amennyiben nem emlékszik rá, hogy kilépett-e a rendszerből, úgy elég Önnek például az otthoni számítógépen be- és kijelentkeznie.

Ezt a távoli kiléptetést ki is próbálhatjuk két közeli számítógépen, de akár egy számítógép is elég, amelyen két különböző böngészőt használunk fel a teszteléshez. Például egy Chrome-mal belépve, majd utána egy Internet Explorer-rel is bejelentkezve, a korábbi, Chrome bejelentkezés már nem lesz érvényes.

Ha felmondom az előfizetésemet, meddig tárolják az adataimat?

Felmondott szerződés esetén cégünk a felhasználói adatokat 30 napig őrzi meg.

Ha nem találta meg kérdésére a választ, keresse kollégáinkat elérhetőségeinken!