EKÁER változások 2016.08.01-től
Ezentúl ekáer-szám kell akkor is, ha az áruval megrakott gépjármű össztömege
meghaladja a 3,5 tonnát!
Az Elektronikus Közútiáruforgalom-ellenőrző Rendszerhez (EKÁER) kapcsolódó közúti ellenőrzések, illetve a NAV rendelkezésére álló rendszerek adatainak elemzése alapján többször tapasztalható gondatlanságból, adminisztratív hibából adódó hiányos, pontatlan EKÁER bejelentés.
Már az apróbb hibák (helytelen rendszám, rendkívül kis súly és érték, valótlan vámtarifaszám) is kockázatossá tehetik a szállítmányt egy esetleges ellenőrzéskor, másrészt az apróbb hiányosságok is indokolatlanul megnövelik a közúti ellenőrzések idejét.
A bejelentésre kötelezett felelősséggel tartozik az adatok valóságtartalmáért. Ha a fuvarozott termék vagy annak egy részének bejelentése elmaradt, illetve a bejelentést hibásan, valótlan adattartalommal vagy hiányosan teljesítették, a termék vagy annak be nem jelentett része igazolatlan eredetűnek minősül, és a NAV ezen áru értékének a 40 százalékáig terjedő mulasztási bírságot szabhat ki.
2016. augusztus 1-jétől módosultak az EKÁER-re vonatkozó jogszabályok, mely szerint útdíjköteles gépjárművel, továbbá a 3,5 tonna össztömeget meghaladó gépjárművel végzett, közúti fuvarozással járó, miniszteri rendeletben meghatározott termékértékesítést, termékbeszerzést, egyéb célú termékmozgatást kizárólag érvényes EKÁER számmal rendelkező gazdálkodó folytathat.
Forrás: NAV Győr-Moson-Sopron Megyei Adó- és Vámigazgatósága
Az ekaer-feladas.hu alkalmazásával a gondatlanságból, adminisztratív hibából adódó hiányos, pontatlan EKÁER bejelentés szinte lehetetlen!
Budapest, 2016. augusztus 4., csütörtök – Változtak az elektronikus közútiáruforgalom-ellenőrző rendszer (ekáer) szabályai hétfőn, így már ekáerszám kell akkor is, ha az áruval megrakott gépjármű össztömege – beleértve a gépjárművezető súlyát is – meghaladja a 3,5 tonnát.
A szabályozás rengeteg plusz munkát követel meg a fuvarozóktól. Szoftverfejlesztő cégként gyorsan reagáltunk a változásokra és megvalósítottuk egyedi, eszköz független alkalmazásunkat. Az ekaer-feladas.hu névre keresztelt internetes applikáció nemcsak szállítmányok gyors, akár tömeges rögzítésére alkalmas, hanem annak bizonylatolását is lehetővé teszi. A speditőröket személyesen felkeresve számos gyakorlati esetet vizsgáltunk meg, annak érdekében, hogy a kattintások számát és így a bejelentésre fordított időt minimalizálni tudják. Górcső alá vettünk különböző Excel fájlokat, hogy az ERP (vállalatirányítási) rendszerekből kinyerhető adatok minél gyorsabban szállítmánnyá konvertálhatóak legyenek.
Az univerzális megoldás segítségével a cégek kiesés és áruhiány nélkül tudják vevőiket kiszolgálni, új munkaerő vagy külső szakértő bevonása nélkül, mert akár a teljes heti szállítmány mennyiség felrögzíthető pár perc alatt. A megoldást az éles EKÁER induláskor, az első héten már 20 cég használta és eddig összesen 205e tonna (205 millió kg.) árumozgást regisztráltak segítségével 112Mrd Ft értékben.
Jelenleg 200 regisztrált cég mindennapi munkáját könnyíti meg az internetes applikáció. Az ekaer-feladas.hu rendszerrel nyugodtan üzemelnek a kis cégek is: beruházás és induló költségek nélkül kapnak egy folyamatosan működő szolgáltatást, amelyben nem kell foglalkozni a telepítéssel, frissítéssel és a biztonsági mentéssel. Még akkor sem, ha a NAV változtat az EKÁER jogszabályokon.
Felejtsd el a hosszas adminisztrációt a szállítmány tételeit többé nem kell kézzel felrögzítened
Az EKÁER bejelentési kötelezettség teljesítéséhez a NAV biztosít ugyan egy űrlapot. Azonban akinek napi szinten több vagy rendszeres időközönként sok szállítmányt kell bejelentenie, annak időrabló és körülményes lehet az űrlapra való belépés és az adatok soronkénti megadása. Az EKAER-feladas.hu rendszer egy kitöltést automatizáló, folyamatos adattárolást biztosító, ellenőrzött és hivatalos NAV kapcsolatotra épülő bejelentő rendszert kínál
Ekaer-feladas.hu segítségével a szállítmányok rögzítése pár kattintással megoldható
Budapest, 2016. július 30., szombat (MTI) – Változnak az elektronikus közútiáruforgalom-ellenőrző rendszer (ekáer) szabályai hétfőtől: amennyiben a szállítóeszköz és a rakomány súlya meghaladja a 3,5 tonnát, ekáer-számot kell kérni, valamint a hatósági zárak eltávolítása esetén bírságot szabhat ki a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
Suller György Attila, a szervezet szóvivője az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében kiemelte: az adóhatóság célja a súlyhatár alatti gépkocsik túlrakodásának megakadályozása. Eddig ugyanis a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó gépjárművek voltak ekáer-kötelezettek, azonban az áruszállítók átálltak arra a gyakorlatra, hogy a gépkocsikat túlrakodták.
A NAV együttműködik a Nemzeti Közlekedési Hatósággal, így az adóhatóság megkapja az NKH által üzemeltetett fix és mobilmérlegek adatait, amelyek – kiegészítve az útdíjkamerák képeivel – könnyen azonosíthatóvá teszik a 3,5 tonnánál nehezebb járműveket.
A szabályok módosítása miatt változik az adózás rendjéről szóló törvény is: hétfőtől, ha az állami adó- és vámhatóság által alkalmazott zárakat jogtalanul eltávolítják, mulasztási bírság szabható ki, amelynek befizetéséig a fuvarozásra használt jármű visszatartható.
Az ekáer-be eddig több mint 56 ezer ügyfél regisztrált, és csaknem 17,4 millió bejelentést rögzítettek – olvasható a közleményben.
Budapest, 2016. július 25., hétfő (MTI) – Augusztus 1-jétől hatékonyabban szűr az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszer (ekáer), miután az Országgyűlés korábban finomított a rendszer szabályain a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ellenőrzési tapasztalata és a tisztességes piaci szereplők jelzése alapján – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) hétfőn az MTI-vel.
Felidézték, ezentúl ekáer-szám kell akkor is, ha az áruval megrakott gépjármű össztömege meghaladja a 3,5 tonnát. Eddig a túlpakolt, nem útdíjköteles gépjárművekkel igyekeztek kijátszani a rendszert, miután a nem kockázatos termék szállításakor nem kellett ekáer-szám.
A közúti kamerák mellett az országban több ponton is működik közúti súlymérő, ezek segítségével pedig a pénzügyőrök könnyen kiszűrik, ha a kereskedelem valamely szereplője „tévesen” adta meg a rakomány súlyát – hívja fel a figyelmet a szaktárca.
A pénzügyőrök és a revizorok többször tapasztalták, hogy a felrakott hatósági zárat menet közben feltörték, átpakolták az árut, sokszor ezzel menekítették ki a teljes szállítmányt illegálisan a végrehajtás alól. 2016 augusztus 1-jétől a hatósági zár sértetlenségét egészen addig biztosítani kell, amíg azt a NAV le nem veszi. Az a fuvarozó, aki ezt a szabályt megsérti, akár 1 millió forint mulasztási bírságot is kaphat. Ha baleset vagy egyéb elháríthatatlan ok miatt sérült meg akár az áru vagy a hatósági zár, akkor haladéktalanul értesíteni kell az adóhivatalt – írja közleményében az NGM.
Sokan azzal éltek vissza, hogy az ekárbe a ténylegesen szállítottnál lényegesen nagyobb értéket jelentettek le, ez igazolta a magasabb összegű áfa-visszaigénylést. Az új szabályozás szerint augusztus 1-jétől a bejelentett, de ténylegesen nem fuvarozott áru értékének 40 százalékáig terjedő mulasztási bírságot szabhat ki a NAV – írja közleményében az NGM.
A szállítmányaidhoz ne csak egyszerűen
egy EKÁER számot kérj
Az ekaer-feladas.hu legyen a Te szállítmány bizonylatoló rendszered
A szállítmány adatait tömegesen importálhatod Excel fájlok segítségével, sőt egy kattintással ügyviteli rendszeredből is
Tetszőleges böngészőben, egy valóban logikus felépítésű alkalmazással kezelheted EKÁER bejelentéseid
Több felhasználóval, a munkafolyamatokat egymás között felosztva tehettek eleget bejelentési kötelezettségeteknek
Egyszerű, gyors és könnyen használható
Ügyviteli alkalmazásokra jellemző pontossággal tárolja a szükséges és bevitt adatokat. Az ekaer-feladas.hu webes alkalmazás mögött egy nagy teljesítményű, szakemberek által tervezett informatikai rendszer áll.
Vállalati környezetben az EKÁER tételek feltöltése nem végezhető el kézzel. 20-50-100 tétel kézi rögzítése nagyon hosszú időt venne igénybe és a hibalehetőségek is hatványozottan nőnek. Erre a problémára is megoldást nyújt az ekaer-feladas.hu felülete!
Az ekaer-feladas.hu rendszerét egy modern, ergonomikus, webes felületen valósítottuk meg. Tetszőleges böngésző típusban, táblagépen és okos TV böngészőiben is használható adatok bevitelére vagy csak azok megjelenítésére. Az önálló partnertörzs az újrafelhasználható adatok kulcsa. Az adószámmal együtt rögzített partnerek a megfelelő helyeken gyorsan és pontosan felhasználhatóak úgy, hogy elkülöníthetőek a vevők, szállítók és rakodási pontok.
A leggyakrabban használt szállítmányok nevesített sablonként elmenthetőek úgy, hogy azt a cég többi felhasználója is elérheti. Így a napi rendszerességű szállítmányok főbb adatai (vevő, szállító, fel-/lerakodási pontok, rendszámok, stb.) egy kattintással betölthetőek. Sőt a megfelelő, nevesített URL-t elmentheti a a böngésző könyvjelzői közé vagy az asztalra helyezheti parancsikonként.
A szállítmányaidhoz ne csak egyszerűen egy EKÁER számot kérj.
Az ekaer-feladas.hu legyen a Te szállítmány bizonylatoló rendszered!
Heti több 100 szállítmány pontos és hatékony kezelése
Letisztult átlátható felhasználói felület
Bárhonnan elérhető, platformfüggetlen webes alkalmazás
PDF formátumban letölthető, hiteles EKÁER bizonylat
Számlákhoz, szállítólevelekhez tartozó EKÁER bizonylatok keresése
Speditőr, felrakodó, célállomás vagy tulajdonos értesítése E-mailben
Egy ügyviteli rendszer, főleg a kereskedelmi célú, dobozos rendszer nem alkalmas EKÁER bejelentésre. Célja nem az, hogy teljes körű szállítmányozási adatokat tároljon.
A számviteli szabályokra, mint amilyen a fordított ÁFA vagy a halasztott szállítású számla egy ügyviteli és kis vállalatirányítási rendszer fel van készülve. Ezek az ügyviteli folyamatok közel állnak hozzá, a számlázó program és készletkezelő alkalmazás pont erre való.
Ugyanakkor minden hazai törvényre, pláne a nem-számviteli szabályozásra nincsen felkészülve, nehezen implementálhatóak ezek a funkciók. Főleg ilyen gyorsan
Az ügyviteli számlázó és készletkezelő alkalmazások egyre egyszerűbbek, kompaktabbak, gyakorlatiasabbak. Ebbe nem fér bele, hogy az egyszerű termékbeszerzés és -értékesítés mellett még részletes szállítmányozási adatokat is kezeljenek. De erre nincs is szükség!
Az ekaer-feladas.hu API felületén keresztül minden ügyviteli rendszer képes felküldeni a rendelkezésre álló adatokat. A többi adatot pedig két kattintással meg lehet adni az automatikusan megnyíló webes felületen.
Ha csak a vevő és a szállító adatok vannak meg, már azokkal is létrehozható a szállítmány. Az ügyviteli bizonylat tételei pedig bőven elegendőek a szállítmány tételeihez. Egy határozott vonal mentén elkülönül az ügyvitel és az EKÁER feldolgozás: a nyílt API pedig a határvonal meghúzását az ügyviteli rendszer gyártójára bízza
Az EKAER feladás.hu biztosítja mindazt, amire szükséged van
Légy ügyfeleink egyike, aki beleszeret az EKAER feladás.hu webes alkalmazásba