Ekaer

Átálltunk a v2.0 XML-re

A NAV 2020. március 1-én bevezette az új, v2.0 EKÁER XML kommunikációs protokollt. Számos új funkciót vezettek be, de műszakilag is hozzá kellett nyúlni a formátumhoz!

Sajnos az átállás nem ment zökkenőmentesen, több EKÁER felhasználó lezárási problémákba ütközhetett, de felkészült kollégáink ma délután 13:00-kor üzembe állították az új XML protokollt. Az első napokban kiemelten felügyeljük a rendszereink működését, az új funkciókat nem vezetjük be. Jelenleg az a cél, hogy a régi rendszer működése a 2.0-s XML-lel is megvalósuljon. Kollégáink sokkal részletesebb naplóállományokkal dolgoznak és meghosszabított munkarendben felügyelik az EKÁER-feladas.hu működését.

Már most be kellett vezetnünk egy változást a dátumokkal kapcsolatban:
Bejelentés előtt kötelező a felrakodási idő kitöltése.

Amint a rendszer éles működése 72 órán keresztül, folyamatosan hibamentes lesz, elkezdhetjük az új funkciók bevezetését:

  • Lezárt bejelentések módosítása
  • Szállítmány figyelmeztetések megjelenítése (a szállítmány bejelenthető, de a NAV vizsgálhatja; célszerű korrigálni)
  • VTSZ-hez tartozó szöveges leírás feldolgozása a NAV válasz üzenetből
  • Fel-/lerakodási időpontok helyett csak dátumok használata

A kötelező funkciók mellett több kényelmi funkcióval is készülünk, de ezek bevezetését a stabil működés érdekében pár nappal elhalasztottuk:

  • Csatolt dokumentumok kezelése
  • Tervezett indulás mellett tervezett lezárási dátum megadása
  • Szállítmány többszörözés
  • Felhasználói felület ráncfelvarrás

Kérjük ügyfeleinket, hogy ha bármilyen kérdésük lenne vagy hibát tapasztalnak,
keressék kollégáinkat az ugyfelszolgalat@ekaer-feladas.hu e-mail címen!