Elindult az éles rendszerünk

Jó pár nap várakozás előzte meg az éles rendszer elindulását. Örömmel jelentjük, hogy ez a mai napon megtörtént. Minden felhasználó számára elérhető a DEMO rendszer és az éles ügyfélkapu is.

Kollégáink még az utolsó pár órában is a rendszeren dolgoztak. Megpróbáltak minél több felhasználóbarát elemet beépíteni úgy, hogy az éles indulást egy bug vagy súlyos hiba ne akadályozza meg. Legutoljára pedig egy helyesírási tesztet is lefuttattunk.

Amennyiben kipróbálná, letesztelné az éles felületet

Ha a szolgáltatást (benne a 2015. március 1-ig tartó ingyenes időszakkal) azonnal igénybe venné

Elkezdődött a tesztelés

A mai napon pont egy tucat ügyféllel elkezdődött a rendszer tesztelése. Felülmúlta a várakozásokat a mérés eredménye, hogy mennyivel egyszerűbb így, tömegesen, Excel fájlból importálva bejelenteni az EKÁER szállítmányokat.

A vevőadatok rögzítése csak egy kicsivel gyorsabb, mint a NAV felületén. De amikor ugyanazt a vevőt újra fel lehet használni, akkor az előny felbecsülhetetlen. Ugyanazon partner egynél több helyen való szerepeltetésekor (szállító = felrakodási pont) további másodperceket nyerünk. Egy tipikus napon közel 20 percet jelenthet ez.

excel

A tételek Excel importja egytől egyig mindenkinek tetszett. Egyedül a megfelelő formátumra hozás okozhatott pár perc fejtörést. De szinte minden ügyviteli rendszer képes export sablonokat elmenteni, így ezt is csak egyszer kell megtenni. A tételek kézzel való rögzítését a NAV felületén nem akartuk kipróbálni, de megtippeltük, hogy itt szállítmányonként perceket nyerhetünk.

A sikeres tesztnap végén ügyfeleink nem csak az időnyereséget emelték ki. Minket is meglepett, hogy sokkal fontosabbnak tartotta mindenki, hogy a megspórolt 30-60 percet ugyanúgy a munkahelyén tölti, de hasznos tevékenységgel. (A válaszadók 33%-a azért a kevesebb túlórát, a hamarabbi hazaindulást sem tartja hátránynak).

happyuser

Sok munka vár még ránk, mert 12 ügyfél nem csinál nyarat. Sok-sok ügyféllel kell még telefonon beszélnünk és találkoznunk, hogy teljes rálátásunk legyen a napi gyakorlatra. De az indulás sikere igazolta, hogy az íróasztal mögött ülve is hasznos rendszer tudtunk tervezni.

Mindezt úgy, hogy soha nem voltunk speditőrök és nem pakoltunk még kamiont.

Használatba vettük az infrastruktúrát

A mai napon az üzemeltetéstől megkaptuk az ekaer-feladas.hu szervereit és az azokon beállított szolgáltatásokat. Szem előtt tartották, hogy a megoldásnak illeszkednie kell a meglévő és jövőbeni környezetbe, nem szabad szigetszerű alkalmazásként üzemelnie.

Virtuális gépek

A kollégák az alábbi gépből három darabot állítottak csatasorba, ebből építve egy failover cluster-t a szolgáltatásnak:

  • 4x Xeon E5 cpu-rhel7 VirtualCPU = 4 x 2.1 GHz
  • 4GB RAM on-demand
  • Összesen 250+ GB SSD

A cluster-en az alábbi konfiguráció fut:

  • CentOS 7 Security-Enhanced Linux
  • default + epel packages
  • … a konfiguráció további részletei biztonsági okokból nem nyilvánosak

Biztonsági mentés

Az eddig gyakorlattól eltérően az új infrastruktúrán a szoftveres csapat helyett az üzemeltetés jelöli ki a mentési területet. A szoftveres elemek (adatbázis, bináris állományok) mellett így mentésre kerül minden konfigurációs- és napló állomány is, nem csak azok az adatok, amelyek szoftveres szempontból kellenek. Ennek köszönhetően a teljes rendszer egy új, tetszőleges helyen, minimális idő alatt a jelenlegi formájában újraépíthető: a fail2ban konfiguráció és a crontab is pont ugyanaz lesz egy backup cluster-en mint ezen. Mindezt úgy, hogy nem a 250GB-os virtuális meghajtót kell replikálni.

A mentések geo-redundáns módon, fizikailag is különálló helyeken, több példányban kerülnek tárolásra.