Új felhasználási feltételek és adatvédelem

Az EKÁER-feladás szolgáltatáshoz tartozó, hivatalos felhasználási feltételek és a hivatalos adatvédelmi nyilatkozat és szabályzat 2015. február 28-án változott.

userrights

Az alábbi linkekre kattintva érheti el az aktuális szabályzatokat:

Felhasználási feltételek    Adatvédelmi nyilatkozat

“Samsung” böngészőn is

A 10 évvel ezelőtti böngésző háború már véget ért, minden komoly böngészőben profin futnak a webes alkalmazások. Egyik ügyfelünk által beküldött kép következik!

Ügyfeleinkkel folyamatos a kommunikáció, legyen szó valamilyen EKÁER funkció hiányáról vagy a böngésző méretéből adódó kérdésekről. Egyik ügyfelünk örömmel újságolta, hogy otthoni, Internetre kötött smartTV-jén is kiválóan fut a www.ekaer-feladas.hu webportál.

Természetesen nem viszi haza a munkát, nem otthonról jelenti be a szállítmányt, de az állapotát szereti a kanapéról ellenőrizni. Úgy hogy közben a Nat Geo Wild-on megy egy tigrisekről szóló film. Picture is picture :)

samsung_ekaer

 

A kép minőségéért elnézést kérünk!

BREAKING! 90 perc alatt igazodtunk a NAV-hoz

Ma délután, a türelmi idő lejárta utáni első munkanapon a NAV rendszerében gyökeres változásokat eszközöltek, amelyekhez gyorsan kellett igazodnunk. Ez 90 perc alatt sikerült!

Ma délután 14h körül ügyfeleinktől folyamatosan jöttek a bejelentések, hogy nem úgy működik a rendszer, ahogy szokott. Gyorsan ránéztünk és valóban hibaüzenetek tömkelegébe futottunk egy EKÁER bejelentés során. A hibaüzenetek félig angolul jelennek meg a NAV rendszerében, de így is látható volt, hogy valamit változtattak a kommunikációban.

commerror

A NAV oldalán pár percre rá elérhető volt az 1.5-ös illesztőprogramnál (API) újabb 1.6-os változat, amely sok módosítást tartalmazott. És mindezt az első éles napon kellett végrehajtaniuk. A kollégák gyorsan áttekintették a változásokat (más URL-eket kommunikálunk, más irány-kódokat kell küldeni), elkészítették a módosítást és szinte mindenki a teszteléssel foglalkozott.

Az első hibabejelentés után 90 perccel a rendszer működőképes volt és újra használatba vehették ügyfeleink. Köszönöm a csapatnak és egyben gratulálok is nekik!

Kétirányú szinkron NAV és EKÁER-feladás között

Az EKAER-feladas.hu elsődleges célja, hogy megkönnyítse a szállítmányok rögzítését (Excel import, ügyviteli API, stb.), majd azokat bejelentse a NAV EKÁER adatbázisába.

Minden funkció elvégezhető az ekaer-feladas.hu-n is. Ugyanakkor a NAV felületén is megtekinthetőek a szállítmányok pont úgy, mintha ott (kézzel!) rögzítettük volna a tételeket. A lezárás műveletét is elvégezhetjük, ha épp arra járunk.

Erről eddig az ekaer-feladas.hu nem értesült. A felhasználók nem láthatták, hogy a NAV adatbázisában lezárásra került egy szállítmány. Most már erre is van lehetőség!

sync

 

Akár a felhasználó zárta le a NAV-os felületen, akár a NAV zárta le automatikusan, 15 nap után a szállítmányt, az ekaer-feladas.hu mögött folyamatosan futó alkalmazások szinkronban tartják a két rendszert.

A szállítmányok lezáródásakor a cég minden felhasználója egy értesítést kap a webes felületen arról, hogy mely küldemények, mikor és milyen más állapotba kerültek.

E-mail értesítés

Az EKÁER-feladás.hu rendszer beépül a NAV rendszere és a felhasználó közé, hogy ott felhasználóbarát módon, a munkát nagyban megkönnyítve segítse a szállítmányok bejelentését. Elsődleges célunk, hogy a szállítmányok rögzítése pontos és gyors legyen.

Emellett olyan kényelmi funkciókat is építettünk és folyamatosan építünk a rendszerbe, amelyet a NAV rendszere soha nem fog tudni. Erre egy jó példa az EKÁER bizonylatok előállítása: egy hiteles bizonylatot kap a felhasználó, amely pontosan tükrözi az EKAER rendszerben tárolt adatokat, tételeket, súly- és beszerzési értékeket. Ezt a kimenő szállítólevél vagy számla mellé csatolva 5-8 év múlva is bizonyítani tudja a szállítmány megvalósulását.

Egy új felhasználói igény is megvalósításra került!

 

emailnotify

A szállítmányban érintett partnerek (vevő, szállító és különböző rakodási pontok) e-mailben értesítést kaphatnak az EKÁER bejelentésről. Az értesítés tartalmazza az EKÁER adatokat és magát a PDF bizonylatot is, amely alapján meggyőződhetnek a bejelentés tényéről és amelyet kinyomtatva a járművezetőnek is átadhatnak.

EKÁER a gyakorlatban

Egyre többen kezdik el használni élesben az ekaer-feladás.hu rendszert és ennek köszönhetően sok kérdést illetve észrevételt kapunk. A gyakorlat teszi a mestert (“Exercitatio artem parat” lat.) tartja a mondás. Ez az EKÁER-nél is megmutatkozik. Kár, hogy az indulás előtt csak pár nappal….

Számos módosítást hajtottunk végre az elmúlt napokban is, hogy ügyfeleink kényelmesebben és gyorsabban használhassák a rendszert. Az alapértelmezetten mobil böngészőben is megjeleníthető ekaer-feladas.hu okostelefonos felületén optimalizáltunk, kisebb gombokkal, rövidebb szövegekkel, keskenyebb táblázatokkal tettük használhatóbbá a rendszert. A pár napja beépített útvonaltervezés szintén egy hasznos funkció, ellenőrizhető vele, hogy a fuvar annyi idő alatt megvalósítható volt-e/lenne-e.

A kényelmi funkciók mellett szembesülünk gyakorlati akadályokkal is!

Hivatalosan a rakodás megkezdése előtt minden terméket rögzíteni kell, az EKÁER szám igénylésével a biztosíték összege zárolásra kerül. A tételek módosítására van csak lehetőség, illetve tételeket lehet törölni, ha valami nem fért fel a járműre. De új tételt felvinni nem volna szabad (???), hiszen akkor mire az EKÁER szám és a rakodás előtti bejelentés?

A NAV-os EKÁER felület ugyanakkor ezt engedi: tételeket hozzáírni, tételekkel bővíteni egy már meglévő, bejelentett, EKÁER számmal rendelkező szállítmányt. Ennek mintájára a mi rendszerünk is enged tételeket hozzáadni, akár Excel fájlból, akár kézzel. Így egy már bejelentett, de még le nem zárt szállítmányt lehet módosítani, akár minden tételt ki lehet cserélni rajta.

A jövőben is rajta tarjuk szemünket és kezünket a gyakorlati kérdéseken, hogy egy naprakész, a törvényi szabályoknak és a NAV interfésznek megfelelő, állandóan elérhető rendszert szolgáltathassunk ügyfeleinknek.

API hozzáférés élesítve

Ma reggel elindítottuk az API-t, így programozott interfészen is el lehet érni az ekaer-feladas.hu-t. Miről is szól ez?

Ügyviteli rendszerek nem EKÁER kompatibilisek

Az ügyviteli rendszerek, főleg a kereskedelmi célú, dobozos rendszerek nem alkalmasak EKÁER bejelentésre. Céljuk nem az, hogy teljes körű szállítmányozási adatokat tároljanak.

…és nem is kell, hogy azok legyenek

Az ügyviteli számlázó és készletkezelő alkalmazások egyre egyszerűbbek, kompaktabbak, gyakorlatiasabbak. Ebbe nem fér bele, hogy az egyszerű termékbeszerzés és -értékesítés mellett még részletes szállítmányozási adatokat is kezeljenek. De erre nincs is szükség!

Az ekaer-feladas.hu API felületén keresztül minden ügyviteli rendszer képes felküldeni a rendelkezésre álló adatokat. A többi adatot pedig két kattintással meg lehet adni az automatikusan megnyíló webes felületen.

Az API és a dokumentáció elérhető a demo.ekaer-feladas.hu/api/ oldalon, ahova egy e-mail cím megadásával az Ön fejlesztője is beléphet.

SSL kulcsok telepítése

A mai napon telepítettük szervereinkre az SSL kulcsokat. Ezeknek köszönhetően az eddigi hagyományos HTTP kapcsolatot felválthatta a biztonságos és titkosított adatátvitel, a HTTPS.

Szervereinkkel való kapcsolat jelenlegi titkosítása TLS 1.2 protokollon történik, AES128-GCM kódolással. De ami ennél sokkal fontosabb és mindenki számára érthetőbb: további biztonsági elemeket építettünk a rendszerbe. A felhasználói munkamenetek automatikus és távoli bezárhatóságáról a Gyakran Ismételt Kérdések között talál információt.

Elindult az éles rendszerünk

Jó pár nap várakozás előzte meg az éles rendszer elindulását. Örömmel jelentjük, hogy ez a mai napon megtörtént. Minden felhasználó számára elérhető a DEMO rendszer és az éles ügyfélkapu is.

Kollégáink még az utolsó pár órában is a rendszeren dolgoztak. Megpróbáltak minél több felhasználóbarát elemet beépíteni úgy, hogy az éles indulást egy bug vagy súlyos hiba ne akadályozza meg. Legutoljára pedig egy helyesírási tesztet is lefuttattunk.

Amennyiben kipróbálná, letesztelné az éles felületet

Ha a szolgáltatást (benne a 2015. március 1-ig tartó ingyenes időszakkal) azonnal igénybe venné

Elkezdődött a tesztelés

A mai napon pont egy tucat ügyféllel elkezdődött a rendszer tesztelése. Felülmúlta a várakozásokat a mérés eredménye, hogy mennyivel egyszerűbb így, tömegesen, Excel fájlból importálva bejelenteni az EKÁER szállítmányokat.

A vevőadatok rögzítése csak egy kicsivel gyorsabb, mint a NAV felületén. De amikor ugyanazt a vevőt újra fel lehet használni, akkor az előny felbecsülhetetlen. Ugyanazon partner egynél több helyen való szerepeltetésekor (szállító = felrakodási pont) további másodperceket nyerünk. Egy tipikus napon közel 20 percet jelenthet ez.

excel

A tételek Excel importja egytől egyig mindenkinek tetszett. Egyedül a megfelelő formátumra hozás okozhatott pár perc fejtörést. De szinte minden ügyviteli rendszer képes export sablonokat elmenteni, így ezt is csak egyszer kell megtenni. A tételek kézzel való rögzítését a NAV felületén nem akartuk kipróbálni, de megtippeltük, hogy itt szállítmányonként perceket nyerhetünk.

A sikeres tesztnap végén ügyfeleink nem csak az időnyereséget emelték ki. Minket is meglepett, hogy sokkal fontosabbnak tartotta mindenki, hogy a megspórolt 30-60 percet ugyanúgy a munkahelyén tölti, de hasznos tevékenységgel. (A válaszadók 33%-a azért a kevesebb túlórát, a hamarabbi hazaindulást sem tartja hátránynak).

happyuser

Sok munka vár még ránk, mert 12 ügyfél nem csinál nyarat. Sok-sok ügyféllel kell még telefonon beszélnünk és találkoznunk, hogy teljes rálátásunk legyen a napi gyakorlatra. De az indulás sikere igazolta, hogy az íróasztal mögött ülve is hasznos rendszer tudtunk tervezni.

Mindezt úgy, hogy soha nem voltunk speditőrök és nem pakoltunk még kamiont.